Eva Flyborgs Blogg

Göteborgare, liberal, fd riksdagsledamot

Raindrops keep falling on my head..

Visst är det mysigt när det regnar ute och man sitter torr och varm inomhus, gärna med en sprakande brasa och en stor mugg thé? Just nu avnjuter jag dettta. Fast det har precis slutat regna och älvorna dansar så vackert på sjön. Mystiskt ringlar sig dimman som i dans över vattenytan. Bryts bara av krusningarna från de Kanadagäss som man inte ser, men anar att de finns längre in i dimman. Kanske finns där en hel värld som bara kan nås genom tro, fantasi, eller varför inte magi?  Det kanske är samma sak förresten.

På tal om magi så säger mitt horoskop mig att något omvälvande och fantastiskt skall hända mig den 26 juni i år. Jag undrar vad det kan vara. Eftersom jag då kommer att befinna mig i London, så blir man ju genast nyfiken. Jag säger väl som Forrrest (gump):  ”My momma says that life is like a box of chokolats, you never know what youre gonna get”.  How true.

På tal om älvorna igen så skrev jag en liten låt när jag var 16 år som hette Trollmors visa och som började just med raderna ” Älvorna dansar alltid i gryningen..” En riktigt fin liten visa om kamratskap och att acceptera den man är, trots en luden svans och stora fötter. Inte så dum faktiskt. Bättre än den om räven som blev vegetarian i alla fall, fast den är roligare. Kanske skall ta och slå något litet skivbolag en signal och se om man kan göra något av det?   Ha! INGEN annan i valrörelsen kommer att ha en egen kampanjsång om ett trolll som dansar och en räv som blir vegetarian!!  

OK ok, den kanske inte blir en listetta som Beatles med alla sina superhits, men i alla fall. Och även den längsta marsch måste ju börja med ett litet steg. 

You never know, you never know..

2010/06/14 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

