Eva Flyborgs Blogg

Göteborgare, liberal, fd riksdagsledamot

Mailbombning i Riksdagen

   Riksdagen utsätts just nu för sk mailbombning. Det innebär att tiotusentals människor skickar samma mail till oss i Riksdagen för att de vill påverka morgondagens omröstning om kärnkraften.  De som gör detta glömmer dock några saker;  det finns inte en riksdagsledamot som inte störs av denna mailbombning, viktiga saker kommer bort eller åker med i den ständiga rensningen som måste ske.  Jag vågar sätta en slant på att inte en enda ledamot ändrar sin övertygelse i denna viktiga fråga på grund av att man får sin brevlåda mailbombad. Snarare tvärt om.  Men det kanske de inte tänkte på. Jag skall med fast hand, rosiga kinder och klar blick trycka på ja-knappen vid torsdagens votering – för Sverige, för jobben och för miljön.

Min plånbok kom dessvärre bort under några timmar i går, men en toppenkille till taxiförare ifrån Taxi Stockholm spårade mig och kom och lämnade in den med allt kvar i. En sådan hedersknyffel! Jag fick aldrig hans namn, men en liten pyttebelöning kunde jag i alla fall ge denne nye svensk. Enda problemet var att jag var snabb som blixten och spärrade alla kort… det kommer att ta minst en vecka innan allt är tillbaka i normala hjulspår igen tyvärr. Men bättre det än att agera för sent.

Gud vare tack för kontanter…och Taxi Stockholm.

2010/06/16 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

