Eva Flyborgs Blogg

Göteborgare, liberal, fd riksdagsledamot

Littorin, Almedalen, Aftonbladet o Grattis Spanien!

Så är årets VM-final i fotboll klar och Spanien står som segrare till sist. Grattis Spanien! Holland får torka tårarna och komma igen nästa år. Då kanske Sverige tom är med?

Men matchen man minns mest är väl den mellan Ghana och Uruguay, sicken match! Såg den på en fullsatt pub i London och inte en kotte satt ned. Vilken stämning, vilken dramatik och vilken upplösning.  Oh boy!

Aftonbladet jobbar hårt och gör sitt bästa just nu för att krama allt ur den sk ”Littorinaffären” med insinuanta frågor och på ståenden om än det ena och än det andra. Som trogen socialdemokratisk partiarbetare gör naturligtvis Aftonbladet bara det som vi visste att de skulle göra. Ingen är väl förvånad?

Men jag har ändå svårt att se hur nu ”hela regeringen är indragen”! Varför då och hur då?  Har Lena Adelsohn Liljeroth något med detta att göra? Eller har Mats Odell del i den påstådda händelsen? Eller har kanske nyblivna mamman (grattis Birgitta!) Birgitta Ohlsson kanske agerat så att den påstådda affären har kunnat genomföras?  Eller är det Kristina Husmark Perhsson som är boven i det påstådda dramat?  

Äsch, det är förstås bara dumheter att regeringen skulle drabbas alls, egentligen. Det är bara vänstergänget som så innerligt hoppas att media kan få vanligt folk att tro det. Om man upprepar det tillräckligt många gånger så kanske några går på det i alla fall?   Nej, jag tror att Svenska folket är klokare än socialdemokratiska aftonbladets reportrar och inser att dessa påståenden inte har ett enda dugg med regeringen att skaffa.

Däremot har allas vår vän Sven Otto Littorin en del att klara ut framöver. För sin egen del och sin familjs. Jag hoppas och tror att Aftonbladet får fel och att de får betala ut historiens största skadestånd till Totto. Tills det är klart vill jag bara passa på att önska Totto lycka till framöver – med vad han än skall göra. Vi ses!

Almedalen blev för övrigt väldigt kort för min del i år. Sonen blev dålig under dagen så jag gjorde alla mina seminarier och debatter och reste sedan hem igen – och blev själv magsjuk. Och inte vilken magsjuka som helst, det var med stora inslag av tarmvred samt extra allt! Inklusive feber och frossa. Tänk vad spak man blir när magen gör riktigt riktigt ont. Nu är vi dock äntligen på bättringsvägen efter kokt ris, youghurt, ProViva och rikligt med thé.  Inget mer magvirus på länge tack!

Ser att Svenskarna gillar det beslut om kärnkraften som Riksdagen fattade strax innan sommaren med blott 2 rösters övervikt. Inte bara Alliansens väljare utan rakt över. Intressant inför höstens valrörelse när vänstergänget vill riva upp detta beslut och därigenom försvåra för den Svenska basindustrin. Här tycker jag att man särskilt bör uppmärksamma hur sossarna sviker sina väljare totalt, både vad gäller jobben och miljön. 72% var visst för att beslutet skall finnas kvar.

Måste till sist bara upplysa om att jag idag plockade de första kantarellerna. Säkert har andra redan hunnit före, men jag har inte haft möjlighet tidigare. Nu är det sommar för mig.

2010/07/12 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer »

  1. Tack Eva! Det var kul att du gillar football. Spela du själv? Det är bra för hälsan.

    I andra mer football entusiast länder, vi journalister spelar mot parlament ledamöter. Nästan alltid vinner vi.

    Chao bambina

    Carlos

    Kommentar av Carlos Medina de Rebolledo | 2010/07/15 | Svara

    • Hej Carlos,
      Spelar inte nu men jag har gjort tidigare. Nu blir det bara när hela familjen spelar för skojs skull.
      Bra idé med en match mellan journalisterna och parlamentet, det skall jag föreslå att vi börjar med här också.
      Hälsningar
      Eva

      Kommentar av Flyborg | 2010/07/16 | Svara


Kommentera

