Eva Flyborgs Blogg

Göteborgare, liberal, fd riksdagsledamot

Yeah yeah yeah!

  ‘It’s getting better all the time’, så sjunger Paul McCartney i en av sina och Beatles odödliga alster. Låten finns på det album som benämnts som världens bästa skivalbum – Sgt Peppers Lonely Heart Club Band.  Det är en fin låt, lite underskattad kanske, och den stämmer in på valåret som nu obevekligen närmar sig sitt slut. För alliansen och för Sverige har det hela tiden gått just bättre och bättre. Skall man tro de senaste prognoserna så står vi inför en rekordstark BNP-uppgång, kanske den starkaste i världen. Klart att det är svårt att vara socialdemokratisk pessimist då. Thomas Östros dödgrävarlook går liksom inte riktigt hem mot den bakgrunden, om man säger så.  För inte tycker  väl socialdemokraterna och oppositionen illa om att det går bra för Sverige? Med eller utan KUanmälningar. (DN, SvD, DN, Expressen, GP)

Varför nämner jag just Beatles i dag? Jo för i kväll skall jag ägna mig åt ett rent privat nöje, världens kanske bästa Beatlesband – The Cavern Beatles – kommer till Göteborg och Draken i kväll. Jag har skaffat mig en biljett och kommer att stå så långt fram jag bara kan och sjunga med och njuta i fulla drag. När man lever och andas politik dygnet runt så är det skönt att rensa hjärnan en stund. Tror tom att man blir en bättre människa av att göra annat emellanåt. Så Reinfeldt och Sahlin, ni får klara er själva i ett par timmar i kväll. Hoppas att det är OK.

Jag får ofta frågan vid olika debatter vad jag skulle gjort i stället om jag inte varit politiker. Och det är klart att det mest sannolika är att jag hade jobbat med någon form av kommunikation, tex journalist, reklam, PR eller annat snarlikt.  Men i mitt hjärta är jag en äventyrare, en upptäcksresande eller en astronaut. Eller en rockpoet. Kanske inte fullt i klass med John Lennon eller Paul McCartney, men jag bättrar mig.  You never know! 🙂

I want you in my life for ever
I’ll never let you go
I trust my heart to you and never
ever let me go
I’m falling

falling

for you

2010/09/09 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer »

  1. Som det ser ut nu så lär det väl bli flera år till i politikens tjänst men jag ser fram emot att få höra om din första rymdfärd. Lycka till både med den och annat och njuuut av Beatles!

    Kommentar av Berit Krantz | 2010/09/09 | Svara

    • Ja Berit det ser onekligen ljust ut, men vi tar inget för givet och jobbar på hårt in i det sista!
      Jag skulle utan tvekan sätta mig i ett rymdskepp för en tur ut i rymden, men det är än så länge en smula dyrare än en charter så det lär dröja..🙂

      Kommentar av Flyborg | 2010/09/09 | Svara


Kommentera

